Noutăţi și evenimente

Odată cu primăvara înfloresc şi cele trei școli de democrație susţinute de Institutul pentru Inițiative Rurale

Odată cu primăvara înfloresc şi cele trei școli de democrație susţinute de Institutul pentru Inițiative Rurale

În perioada 16-30 martie 2015 echipa Institutului pentru Inițiative Rurale a mers în vizită la copiii ce frecventează școlile de democrație din s. Gribova, r-ul Drochia, s. Mingir, r-ul Hîncești, și s. Zîrnești, r-ul Cahul care se desfăşoară în cadrul Programului de incluziune socială al Institutului pentru Inițiative Rurale 2014-2015.

Zîrnești, Cahul

Membrii şcolii de democrație din Zîrnești au decis să aducă primăvara mai aproape de ei, sădind bulbi de lalele, viorele și narcise în curtea Liceului Teoretic „Ion Creangă” din localitate. Copiii s-au bucurat că încă o dată au putut fi agenţi ai schimbărilor în comunitatea natală.

Mingir, Hînceşti

Copii din Mingir demonstrează echipei IRI cum pot rezolva o problemă în școală/familie/societate, cum pot soluționa conflictele pe cale pașnică. Fiecare membru al Școlii prieteniei s-a implicat activ în activități, aceasta fiind cea mai bună recompensa pentru toată echipa Institutului pentru Inițiative Rurale.

Gribova, Drochia

Este o plăcere pentru noi, IRI, să ne revedem prietenii din satul Gribova, raionul Drochia. Cu bucurie și perseverență copii au demonstrat că în cadrul atelierelor Școlii de democrație, ei se relaxează într-un mod util și se dezvoltă în domeniile pe care nu le învață la școală.

„Școala de democrație are multiple efecte și avantaje pentru copii: este educat spiritul de echipă, copii devin mai uniți și mai activi, plini de idei și mai siguri de sine. Eu, în calitate de director, apreciez mult, nivelul de implicare al copiilor și mă bucur să văd rezultate pozitive, rezultate frumoase”, – a menționat dna. Nadejda Dobîndă, director L. T. „Ion Creangă”, Zîrnești, Cahul.

Programul are drept scop educarea unui grup mixt de copii (120 copii), să acţioneze ca şi promotori ai democraţiei, cu capacităţi de sensibilitate culturală, toleranţă faţă de aceste diferenţe, acceptare şi respect unii faţă de alţii.

Inițiativa realizată de Institutul pentru Inițiative Rurale cu susținerea Fondului Global pentru Copii, Washington, D.C. și parteneri locali.