Acest proiect aduce energie și sprijin suplimentar pentru 5 comunități rurale din Moldova (organizații ale societății civile și mass-media locale), ajutându-le să joace un rol mai activ în comunitățile lor, promovând alegeri libere și corecte, implicându-se mai mult în monitorizarea alegerilor și prevenirea fraudei electorale în general.
În special, proiectul va urmări să crească gradul de conștientizare cu privire la importanța alegerilor parlamentare din 2025, consolidând în același timp transparența și responsabilitatea în jurul alegerilor din toamnă.
Partenerii proiectului
Trei ONG-uri locale – „Destinatia de succes” din Cismichioi, „AO Botna” din Cîrnățenii Noi și „Centru Comunitar Roșcani” din Roșcani – și două instituții media independente: portalul Ziua de Azi, or. Cahul și NordNews, or. Drochia.
Activități principale
Partenerii proiectului vor beneficia de formare de calitate în domeniul promovării alegerilor libere și corecte, al raportării neregulilor și al monitorizării alegerilor în general. Partenerii proiectului vor fi formați pentru a furniza publicului larg informații clare, oficiale și fiabile cu privire la diferite procese electorale înainte, în timpul și după alegeri. Proiectul va înființa laboratoare de observare în fiecare dintre cele 5 comunități pentru a urmări evenimentele electorale locale. Proiectul va încuraja crearea de rapoarte și reportaje video care să reflecte opiniile observatorilor locali.
La evenimentul final, beneficiarii proiectului vor prezenta principalele rezultate ale proiectului și vor împărtăși unele dintre experiențele din cadrul proiectului.
Rezultate așteptate
Cei 5 parteneri ai proiectului vor dobândi instrumentele și experiența necesare pentru a monitoriza alegerile și a informa comunitățile lor despre procesul electoral (drepturi, obligații, riscuri potențiale de fraudă etc.). Proiectul va aduce mai multă transparență, echilibru și implicare a comunității în procesul electoral din Moldova, în special în locurile în care vocile locale sunt rareori auzite – Moldova Rurală. Se estimă ca, campania de sensibilizare dezvoltată în cadrul proiectului va ajunge la cel puțin 15.000 de persoane.
Proiectul este implementat de Institutul pentru Inițiative Rurale (iRi) cu sprijinul ERIM, prin proiectul ProElect, finanțat de Uniunea Europeană.

